Červen – tenké střevo

 

ČERVEN: Orgánem je tenké střevo

Je tady léto, sluníčko nám vyhřívá naše promrzlá těla a my se můžeme radovat z letních radovánek – konečně!

Elementem léta je oheň a sytě červená barva, která nám zase může symbolizovat, na co si máme dát pozor v případě tenkého střeva.

V souvislosti s tím je proto důležité, aby nám správně fungoval lymfatický systém. Víte, že v jednom centimetru střeva se nachází přibližně tisíce klků a v každém z nich je lymfatická uzlinka? A proto je pro jeho bezvadné fungování rozhodující  správné zpracování potřebných látek a následné vyloučení látek škodlivých. Podle orgánových hodin je kritická doba pro tenké střevo mezi 13.00 – 15.00.

Nebojujme s časem

Pokud trpíte častými záněty močového měchýře bez bakteriálního nálezu, pak je tady vysvětlení. Podle TČM má právě tenké střevo velmi důležitou funkci.

Žijeme „v poklusu“, pořád něco nestíháme a tento časový stres způsobuje horkost v srdci. A aby tenké střevo ochránilo srdce před touto horkostí, odvádí ji močovým měchýřem ven z těla. To je příčinou onoho pálení a bolesti při močení, jež může vést až k zánětu močového měchýře. Pro nás to znamená jediné – vyhýbat se déle trvajícímu časovému vypětí.

Příznaky oslabeného tenkého střeva

Pokud trpíte nadýmáním, máte pocit tíhy v oblasti žaludku i na lačno, cítíte tlak pod žebry,  pak vaše zažívání není zcela v pořádku. Poruchy tenkého střeva souvisí s dvanáctníkem, mají druhotně vliv na páteř, slinivku a tím i na sliznice. V tomto případě přestaňte pít alkohol i kávu, pokud možno vynechejte ze svého jídelníčku živočišné tuky, nebo je alespoň omezte na minimum. Podpořte správné fungování slinivky bylinnými čaji.

Co jíst?

Začíná sezóna zeleniny, takže určitě ředkvičky, zelené saláty, špenát, čekanku, chřest, okurky, rajčata – nejlépe ze své zahrádky J. Do salátů si můžete přidat květy a listy lichořeřišnice, sedmikrásky a pár mladých lístků brutnáku. Z masa volíme jehněčí – ale maximálně 2x do týdne, z ryb pak určitě sladkovodní.

Z luštěnin si dopřejme fazole mungo a sóju – nejlépe v naklíčeném stavu, z ovoce červený meloun, maliny, jahody, červené hrozny, červená jablka.

Voda a zelený čaj nám pomohou dodržet pitný režim. Z koření je vhodné použít mátu, bazalku, majoránku, tymián, pažitku i oregano.

Rýže, pohanka a jáhly jsou potom doporučeny z obilovin.

Přeji krásné a klidné prožití letních dnů, dobrou chuť a pevné zdraví 🙂

 

čerpáno ze stránek: www.doprejsi.cz

 

 

 

Napsat komentář